FANDOM

Napier, Marcus, phd - specjalista-archeolog, zaangażowany w wyprawę Strażnika Pamięci. Absolwent Uniwersytetu Centralnego Fomalhaut.

Portert4

Wiek: 41

Wzrost: 182

Waga: 76

Kolor oczu: szaroniebieskie

Znaki szczególne: mała, skośna blizna poniżej lewego policzka 

Szczupły, lekko przygarbiony. Krótkie, ciemne włosy, krótki zarost. Głos chrypliwy. Mimika oszczędna, podobnie ruchy ciała. Aspołeczny introwertyk. Cierpkie poczucie humoru okazuje rzadko. Ludzie go irytują, podobnie zamieszanie i chaos. Woli samotność i spokój. Małomówny. Marny mówca i rozmówca, nie umie i nie chce znaleźć się w towarzystwie. Nosi się niewyróżniająco, w stylu praktyczno-survivalowym. 

Urodzony w Fomalthree. Ukończył ksenoarcheologię na Uniwersytecie Centralnym Fomalhaut, doktoryzował się z artefaktów zeerańskich, poszerza(ł) wiedzę na inne rasy wymarłe. Kolejne lata spędził jako kontraktowy freelancer - poszukiwacz artefaktów, podróżując, głównie między światami Felinitów i Godseyan, gdzie badał archiwa, podania i legendy oraz na planety, gdzie zdobyte informacje go zawiodły. Większość zleceń wykonał dla Zeerosearch, parę dla Nekropolis (niechętnie), kilku uczelni czy nawet prywatnych kolekcjonerów. Z uwagi na specyfikę pracy zwykle umie o siebie zadbać w trudnych sytuacjach i choć nie lubi przemocy w teren zazwyczaj zabiera stuner i nóż molekularny. 

Jest posiadaczem Kostki Zeerów. Dysponuje też osobistym, automobilnym multitoolem na bazie zmodyfikowanego Żółwia (lewitujący, napęd magnetyczny), łączącym funkcje tragarza i przybornika narzędzi potrzebnych w pracy archeologa w terenie. Ustrojstwo jest wyposażone w dodatkowy interfejs głosowy z prostą symulacją osobowiści o żeńskim głosie. Marcus nadał mu/jej imię Acte i wydaje się być do niej przywiązany. Złośliwe plotki sugerują, że z nikim tyle nie rozmawia.

Obecny kontrakt zawdzięcza poleceniu rodzimej uczelni. Nie ma przekonania do pracy zespołowej, woli pracować sam, ale jest też pragmatykiem i rozumie, że nie wszystko da się zrobić w pojedynkę. To jego pierwszy kontrakt długoterminowy w ramach zespołu. Względem innych członków ekspedycji trzyma się raczej na dystans, a swoje sprawy woli załatwiać drogą oficjalną czyli przez prodziekan i szefa ochrony. Zdążył już jednak nabrać przekonania o kompetencji niektórych z kolegów. 

W kwestii Zeerów stoi na stanowisku, że wciąż wiadomo o nich zbyt mało, by jakiekolwiek daleko idące wnioski czy teorie miały większy sens. Co najwyżej jako sposób porządkowania pracy badawczej. Sam skupia się raczej na gromadzeniu danych i stroni od śmiałych interpretacji. 

Cytaty:

"Sondy? Być może. Ale równie dobrze mogą to być sami Zeerowie. Na tym etapie to czcze zgadywanki." 

"Co o tym sądzisz, Acte? Tak, niewątpliwie interesujące. A teraz skan na prawo proszę... Moje prawo, idiotko." 

"Dajcie mi spokój, ludzie." 

Inni o nim:

"Woli wymarłych obcych od żyjących ludzi. Ale słyszałem, że nie zawsze był taki." 

"Ludzkość to dla niego rasa jeszcze-nie-wymarła."

"Prawdopodobnie najmłodszy autorytet tej rangi. Gdyby tylko pojawiał się w towarzystwie... Od paru lat go nie widziałam."

Więcej z Fandomu

Losowa wiki