FANDOM

Graves, van der, Tamerlan - specjalista ds. ochrony przy wyprawie Strażnika Pamięci. Były kadet federacyjnej Akademii Floty na kierunku wojsk planetarnych, obecnie najemnik .

Tamerlan v d G.jpg
Wiek: 27

Wzrost: 188

Waga: 86

Wysoki, średnio muskularny i szczupły blondyn o lekko skośnych oczach i jasnobrązowej cerze. Włosy zwykle bardzo krótko ścięte, zazwyczaj w uniformie bądź lekkim kombinezonie bojowym. Ruchy dynamiczne, ale bez niepotrzebnych, wycofany na pozycje obserwacyjne. Nie inicjuje sytuacji społecznych bez wyraźnej potrzeby.

Urodzony na Nowej Antwerpii - niewielkiej acz bogatej kolonii w pobliżu rdzenia. Jedynak, osierocony w wyniku ataku terrorystycznego popleczników Islamijatu w wieku lat 11. Zdyscyplinowany, ze znakomitymi wynikami mentalnymi i sprawnościowymi dostał się do Trzeciej Akademii Floty na Theros V, preselekcjonowany do sekcji wojsk planetarnych ze względu na znakomitą percepcję i zdolność do obserwacji otoczenia, ze specjalizacją w snajperstwie i doradztwie taktycznym.

Ze względu na znakomite wyniki w nauce i szkoleniu brał udział, w ramach praktyki polowej, w różnych operacjach militarnych Akademii. Jedną z nich była pacyfikacja rebelii ekoterrorystów na Serero III pięć lat temu. Operacja zakończyła się pyrrusowym zwycięstwem - mimo sukcesu, federacja poniosła straty w cywilach z ekipy terraformującej (niemal 100% - 15 z 16 osób), infrastrukturze a nawet żołnierzach. Oficjalnie winny był Tamerlan z racji zignorowania rozkazu dowódcy-nauczyciela, płk. Sindrika Gunnarsona. Ze względu jednak na wzorowe wyniki do tej pory dostał znakomitych prawników, a kara ograniczyła się do wydalenia z Akademii i zakazu aplikowania do Floty przez 15 lat. Zachował nawet częściowy dostęp militarny. W rzeczywistości winien był dowódca, który postanowił użyć ryzykowniejszej taktyki w celach dydaktycznych. W razie ujawnienia groziło mu wydalenie z korpusu oficerskiego, dożywotnie pozbawienie dostępu wojskowego a nawet kilkanaście lat kolonii karnej. Tamerlan na ochotnika zgłosił się na kozła ofiarnego, gdyż mimo iż uważał decyzję za błędną, to nadmierne przejmowanie się stratami w cywilach uważa za histeryczne i uznał, że szkoda by było tracić tak znakomitego nauczyciela. W zamian dostał najlepszych prawników i łagodną karę.

Od tego czasu pracuje jako najemnik, jednakże zawiera w kontraktach klauzule "zerowej szkodliwości dla interesów Federacji", pozwalające na ich bezkosztowe zrywanie w określonych sytuacjach. Większość zleceń obejmowała do tej pory likwidowanie baz piratów czy różnego rodzaju melin na planetach obrzeża. Zlecenia ochroniarskie traktuje jako rodzaj płatnego urlopu. Podobnie było ze zleceniem od Centralnego Uniwersytetu Folmahaut - dla Tamerlana to ponad pół roku dobrze płatnych wakacji, dla Uniwersytetu okazyjne zatrudnienie kompetentnego wojskowego po relatywnie niskim koszcie.

Kwestie naukowe wyprawy niewiele go interesują. Natomiast uczonych, zwłaszcza prof. Napiera, uważa za główny zasób expedycji i w związku z tym za priorytet w ochronie. To oni są narzędziami do wydobycia wiedzy z ruin, o ile jakaś tam jest. Reszta ekipy jest łatwiej zastępowalna, a więc mniej istotna.

Choć nie wypowiada się zwykle na ten temat, jest zwolennikiem większej centralizacji i uporządkowania Federacji, nawet być może militaryzacji. Powszechność demokratyzmu uważa za wadę utrudniającą zarządzanie. Niewiele go ruszają prawa jednostki, traktuje je jako pożyteczne regulacje a nie niezbędniki moralne.

Kryzys w systemie Metrisy

Tamerlan traktuje wypadki w systemie jako okazję do przećwiczenia się po, w zasadzie, wypoczynku w trakcie lotu. Niekompetencja terrorystów nie pozwoliła jednak, by było to coś więcej niż ćwiczenia. Jedyna rzecz, jaka wciąż figuruje w umyśle Tamerlana jako niezmitygowane zagrożenie, to wykwit talentu ESP u Rettsona. Nawet jeśli przypadkowy i u profesora-idioty, mógł mieć konsekwencje inne niż bezpośrednie.

Napady szaleństwa u ludności, w tym zwłaszcza u samozwańczych wykluczonych, zdawały się potwierdzać tę hipotezę, a nawet oznaczać, że za tymi zjawiskami stoją nieznane przyczyny. Podejrzenie okazało się częściowo poprawne - Rettsona i jego łachmaniarzy wynajął do siania chaosu jakiś uczony-renegat, zupełnie nie liczący się z kosztami badań, zwłaszcza w ludziach. Bardzo korzystne okazało się unieszkodliwienie statku piratów, którym przybył do systemu. Ma przysłać swoich asystentów na wykopaliska. Należy ich uważnie obserwować, a samego uczonego-psychopatę po akcji przechwycić lub zlikwidować.

Opinie o innych

Napier - być może najbardziej wartościowy członek ekipy, chronić za niemal wszelką cenę. Dodatkowe plusy ma u Tamerlana za nie stawianie hipotez co do natury Zeerów.

Jones - pożyteczna, federacyjna przyzwoitka. Biegły w sztuczkach erudycyjnych, co oszczędza krwi, choć niekoniecznie czasu. Wart ochrony, choć nie tak jak uczeni.

Trondheim - odważny i ze znakomitym sprzętem, acz wymaga bycia pod rozkazami kogoś rozważnego, by zrealizować potencjał. Kompetentny bojowo, bardzo cenny oręż, na pewno nie marnować w sytuacjach bojowych.

Inni - dobre mniemanie o felinickiej ochroniarce. Bardzo dobre, acz z czarną plamą, o Wildeerze - niepotrzebnie, zdaniem Tamerlana, zbyt głęboko uwikłał się w śledztwo zamiast myśleć najpierw o bezpieczeństwie expedycji. O reszcie brak zdania.

Cytaty o:

"Tacy kadeci to nadzieja ludzkości na przyszłość, jeśli miałaby być mroczniejsza, niż nam się wydaje" - płk. Sindrik Gunnarson

"Po raz pierwszy widziałam kogoś, kto potrafił być sam na bankiecie, i to tak, że inni ludzie mu nie przeszkadzali. Jakby nadal analizował taktycznie otoczenie" - współkadekta z roku

Cytaty:

  • co czuje snajper, gdy strzela w człowieka, gdy widzi go przez przyrządy optyczne i naciska spust? - Indra Maanar, dziennikarka
  • w czasach Starej Ziemi pewnie czuł odrzut. Obecnie nic. Technologia poszła do przodu. - Tamerlan

-wywiad do reportażu holowizji "Jak dziś szkoli się żołnierzy".

- niezależny Islamijat i Andaluzja to dowody nie na siłę Federacji, ale na jej słabość.

- Federacja winna dziękować Polarianom, że zgodnie ze swoja naturą wojują z nami odkąd nas napotkali. Przynajmniej nie zapomnimy, że wojna to element świata i trzeba umieć ją prowadzić.

- napastnicy zneutralizowani, sir.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki